Достъп до информация

ГОДИШЕН ДОКЛАД за оценка на удовлетвореността на потребителите на административни услуги, предоставяни от Община Лозница за 2023 г.

             Съгласно Наредбата за административно обслужване всяка администрация периодично изследва и оповестява удовлетвореността на потребителите от административното обслужване, като се  цели да се проучи и обобщи качеството на административното обслужване на гражданите и представителите на бизнеса, в ролята им на потребители на административни услуги в Община Лозница и предоставя информация за използваните начини за обратна връзка от потребителите.

            С осъществяването на обратна връзка с потребителите на административни услуги в общината се цели: предприемане на действия за отстраняване на прояви на лошо администриране, намаляване слабостите в организацията на административното обслужване, подобряване на работата на администрацията и изграждане на ефективна комуникационна връзка между потребителите и администрацията – качествено и прозрачно административно обслужване.

            Административното обслужване в Община Лозница е организирано на принципа на „едно гише“. Центърът за административно обслужване се намира на първи етаж на сградата /партер/ Фронт-офис и е лесно достъпен за посетителите. Потребителите могат да подават своите заявления от 08.00 ч. до 17.00 часа без прекъсване на работното време, а ако след 17.00 ч. има потребители, тяхното обслужване продължава, но не по-вече от два астрономически часа след обявеното работно време.

            Организацията на административното обслужване се осъществява съгласно утвърдени Вътрешни правила, а услугите които се предоставят от общинската администрация са съгласно списъка на унифицирането наименования на административни услуги.

            Обменът на информацията с клиентите на административни услуги (граждани и юридически лица) относно качеството на предоставените им услуги в Община Лозница се осъществява по няколко метода:  Анкети, „Книга за предложения, сигнали, оплаквания и похвали”, „Кутия за мнения и предложения”, Сигнали, Обратна връзка чрез електронна поща: obshtina@loznitsa.bg и други.

            През отчетния период най-популярния и предпочитан метод за получаване на обратна връзка от потребителите на административни услуги в Община Лозница и за измерване на тяхната удовлетвореност си остава анкетното проучване. Другите канали не са ползвани от потребителите за изразяване на мнение. През отчетния период не са постъпили жалби или сигнали във връзка с качеството на административното обслужване.

Удовлетвореността на потребителите от административното обслужване в Община Лозница се измерва и отчита веднъж годишно.

            Настоящото проучване е проведено в периода 1 януари – 31 декември 2023 г., под формата на анкетни карти. Изготвените анонимни анкетни карти се разпространяват целево на хартия по работните места  където се осъществява административното обслужване, центъра за административно обслужване  и салона на Фронт-офиса. Анкетното проучване е насочено към  всички потребители на административни услуги в Община Лозница и е на доброволен принцип за участие.

Направените изводи и констатации са на базата на отговорите на доброволно участвали 25 лица, използвали услугите на общинска администрация.

Резултати от анкетното проучване и обобщение на резултатите от тях.

Първи въпрос – Информирани ли сте за услугите,които общинската администрация предоставя?

Отговори:

Да– 22 /82,6%/

Не – 3 /17,4%/

Втори въпросКак бихте искали да получите информация за услугите предоставяни от Община Лозница?

Отговори:

Сайт на общината – 4 /17,4%/

Информационно табло – 21 /82,6%/

Трети въпросСъгласни ли сте да се въведе Комплексно административно обслужване в Община Лозница?

Отговори:

Да – 25 /100%/

Не– 0

Четвърти въпросПритеснени ли сте ,когато предоставяте личните си данни на служителите от администрацията?

Отговори:

Да – 21 /87,0%/

Не– 4 /13,0%/

Пети въпросКакво е мнението Ви за качеството на обслужване на администрацията?

Отговори:

5.1.Фронт-офис-Отлично – 25 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

5.2.ТСУ и ОбС-Отлично – 25 /100%; Добро-0;Лошо-0;

5.3.МДТ-Отлично – 25 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

5.4.ГРАО-Отлично – 25 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

Шести въпрос – Кой аспект от обслужването считате,че се нуждае от подобрение?

Отговори:

Компетентност на служителите-0

Отношението на служителите към гражданите-0

Не смятам,че се нуждае от подобрение –  21 /82,6%/

Бързо и експедитивно обслужване –  4 /17,4%/

Приличен външен вид-0

Седми въпрос – Работното време с граждани ме удовлетворява?

Отговори:

Да – 25 /100%/

Не – 0

            От попълнените анкети може да се направи заключение, че от общинската администрация услугите, които се предоставят удовлетворяват потребностите на гражданите и се предоставят в кратки срокове. Услугите, които се предоставят от общината са качествени. Видно е, че малка част от потребителите на административни услуги проявяват активност да дават оценка на обслужването. И през 2023 г. продължава тенденцията потребителите да предпочитат прекия контакт за достъп до услугите. Няма постъпили сигнали за предлагане на финансови или материални облаги на служители във връзка с административното обслужване. В администрацията се спазват задължителните стандарти за качество на административното обслужване, съгласно изискванията на Наредбата за административно обслужване. При изпълнение на служебните си задължения служителите носят бадж с данни за имената и длъжността, а при водене на телефонни разговори се идентифицират с име и фамилия. Осигурена е възможност за попълване на документи.

            Община Лозница се стреми към постоянното подобряване и модернизиране на работните процеси, именно за това е важна и обратната връзка с потребителите,  тъй като добрата професионална подготовка и коректното и позитивно отношение от страна на служителите са предпоставка за устойчивост и гаранция за успешна реализация на целите, които си поставя общината. 


ГОДИШЕН ДОКЛАД за оценка на удовлетвореността на потребителите на административни услуги, предоставяни от Община Лозница за 2022 г.

             Съгласно Наредбата за административно обслужване всяка администрация периодично изследва и оповестява удовлетвореността на потребителите от административното обслужване, като се  цели да се проучи и обобщи качеството на административното обслужване на гражданите и представителите на бизнеса, в ролята им на потребители на административни услуги в Община Лозница и предоставя информация за използваните начини за обратна връзка от потребителите.

            С осъществяването на обратна връзка с потребителите на административни услуги в общината се цели: предприемане на действия за отстраняване на прояви на лошо администриране, намаляване слабостите в организацията на административното обслужване, подобряване на работата на администрацията и изграждане на ефективна комуникационна връзка между потребителите и администрацията – качествено и прозрачно административно обслужване.

            Административното обслужване в Община Лозница е организирано на принципа на „едно гише“. Центърът за административно обслужване се намира на първи етаж на сградата /партер/ Фронт-офис и е лесно достъпен за посетителите. Потребителите могат да подават своите заявления от 08.00 ч. до 17.00 часа без прекъсване на работното време, а ако след 17.00 ч. има потребители, тяхното обслужване продължава, но не по-вече от два астрономически часа след обявеното работно време.

            Организацията на административното обслужване се осъществява съгласно утвърдени Вътрешни правила, а услугите които се предоставят от общинската администрация са съгласно списъка на унифицирането наименования на административни услуги.

            Обменът на информацията с клиентите на административни услуги (граждани и юридически лица) относно качеството на предоставените им услуги в Община Лозница се осъществява по няколко метода:  Анкети, „Книга за предложения, сигнали, оплаквания и похвали”, „Кутия за мнения и предложения”, Сигнали, Обратна връзка чрез електронна поща: obshtina@loznitsa.bg и други.

            През отчетния период най-популярния и предпочитан метод за получаване на обратна връзка от потребителите на административни услуги в Община Лозница и за измерване на тяхната удовлетвореност си остава анкетното проучване. Другите канали не са ползвани от потребителите за изразяване на мнение. През отчетния период не са постъпили жалби или сигнали във връзка с качеството на административното обслужване.

Удовлетвореността на потребителите от административното обслужване в Община Лозница се измерва и отчита веднъж годишно.

            Настоящото проучване е проведено в периода 1 януари – 31 декември 2022 г., под формата на анкетни карти. Изготвените анонимни анкетни карти се разпространяват целево на хартия по работните места  където се осъществява административното обслужване, центъра за административно обслужване  и салона на Фронт-офиса. Анкетното проучване е насочено към  всички потребители на административни услуги в Община Лозница и е на доброволен принцип за участие.

Направените изводи и констатации са на базата на отговорите на доброволно участвали 23 лица, използвали услугите на общинска администрация.

Резултати от анкетното проучване и обобщение на резултатите от тях.

Първи въпрос – Информирани ли сте за услугите,които общинската администрация предоставя?

Отговори:

Да– 19 /82,6%/

Не – 4 /17,4%/

Втори въпросКак бихте искали да получите информация за услугите предоставяни от Община Лозница?

Отговори:

Сайт на общината – 4 /17,4%/

Информационно табло – 19 /82,6%/

Трети въпросСъгласни ли сте да се въведе Комплексно административно обслужване в Община Лозница?

Отговори:

Да – 4 /17,3%/

Не– 11 /47.8%/

Четвърти въпросПритеснени ли сте ,когато предоставяте личните си данни на служителите от администрацията?

Отговори:

Да – 20 /87,0%/

Не– 3 /13,0%/

Пети въпросКакво е мнението Ви за качеството на обслужване на администрацията?

Отговори:

5.1.Фронт-офис-Отлично – 23 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

5.2.ТСУ и ОбС-Отлично – 23 /100%; Добро-0;Лошо-0;

5.3.МДТ-Отлично – 23 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

5.4.ГРАО-Отлично – 23 /100% ;Добро-0;Лошо-0;

Шести въпрос – Кой аспект от обслужването считате,че се нуждае от подобрение?

Отговори:

Компетентност на служителите-0

Отношението на служителите към гражданите-0

Не смятам,че се нуждае от подобрение –  19 /82,6%/

Бързо и експедитивно обслужване –  4 /17,4%/

Приличен външен вид-0

Седми въпрос – Работното време с граждани ме удовлетворява?

Отговори:

Да – 19 /100%/

Не – 0

            От попълнените анкети може да се направи заключение, че от общинската администрация услугите, които се предоставят удовлетворяват потребностите на гражданите и се предоставят в кратки срокове. Услугите, които се предоставят от общината са качествени. Видно е, че малка част от потребителите на административни услуги проявяват активност да дават оценка на обслужването. И през 2022 г. продължава тенденцията потребителите да предпочитат прекия контакт за достъп до услугите. Няма постъпили сигнали за предлагане на финансови или материални облаги на служители във връзка с административното обслужване. В администрацията се спазват задължителните стандарти за качество на административното обслужване, съгласно изискванията на Наредбата за административно обслужване. При изпълнение на служебните си задължения служителите носят бадж с данни за имената и длъжността, а при водене на телефонни разговори се идентифицират с име и фамилия. Осигурена е възможност за попълване на документи.             Община Лозница се стреми към постоянното подобряване и модернизиране на работните процеси, именно за това е важна и обратната връзка с потребителите,  тъй като добрата професионална подготовка и коректното и позитивно отношение от страна на служителите са предпоставка за устойчивост и гаранция за успешна реализация на целите, които си поставя общината.


03.01.2024

Анализ на заявленията По ЗДОИ в Община Лозница през 2023 г.             

В Община Лозница през 2023г. са постъпили 22 заявления по Закона за достъп до обществена информация.Информация за управление на  права и законни интереси са поискани в 14 заявления , а за изразходване на публични средства са 8 броя.

Заявления по ЗДОИ от граждани са подадени 16 бр. , а от  неправителствени организации 6 броя.Няма заявления , които са оставени без разглеждане.Писмените заявления са 7 бр. ,  по електронна поща 14 бр. и чрез Платформата 1 броя.

За поисканата информация е издадено решение за предоставяне на информацията и няма нито един отказ или частичен ДОИ.

Всички заявления са получили отговор :веднага -4 бр. ;в 14-дневен срок – 18 бр. ; в законноустановения срок след удължаването му – 0 бр.

Изготвил:  Секретар на Община Лозница: /п/

/ Г. Еминова /


03.01.2023

Анализ на заявленията по ЗДОИ в Община Лозница през 2022 г.

В Община Лозница през 2022 г. са постъпили 9 заявления по Закона за достъп до обществена информация. Информация за управление на  права и законни интереси са поискани в 4  заявления, а за изразходване на публични средства са 5 броя.

Заявления по ЗДОИ от граждани са подадени 3 бр., а от  неправителствени организации 6 броя. Няма заявления, които са оставени без разглеждане. Писмените заявления са 1 бр.,  по електронна поща 6 бр. и чрез Платформата 2 броя.

За поисканата информация е издадено решение за предоставяне на информацията и няма нито един отказ или частичен ДОИ.

Всички заявления са получили отговор: веднага -2 бр.; в 14-дневен срок – 6 бр.; в законно установения срок след удължаването му – 1 бр.

Изготвил: Секретар на Община Лозница: /п/

/ Г. Еминова /


31.03.2022

НАРЕДБА № Н-1 ОТ 7 МАРТ 2022 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА НОРМАТИВИ ЗА ЗАПЛАЩАНЕ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ

Издадена от министъра на финансите,Обн. ДВ. бр.22 от 18 Март 2022г.

Член единствен. С тази наредба се определят нормативите за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация съгласно приложението.

Заключителни разпоредби

Параграф единствен. Наредбата се издава на основание чл. 20, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация.

Приложение към член единствен

Вид на носителяКоличествоНорматив за разход
1.Хартия А41 лист0,01 лв.
2.Хартия А31 лист0,02 лв.
3.Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А41 стр.0,02 лв.
4.Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А31 стр.0,04 лв.
5.CD диск 700 MB1 бр.0,26 лв.
6.DVD диск 4,7 MB1 бр.0,30 лв.
7.DVD диск 8,5 MB1 бр.0,67 лв.
8.USBфлаш памет 4 GB1 бр.3,46 лв.
9.USB флаш памет 8 GB1 бр.5,72 лв.
10.USB флаш памет 16 GB1 бр.7,93 лв.
11.USB флаш памет 32 GB1 бр.9,47 лв.

4.01.2022 г.

Анализ на заявленията по ЗДОИ в Община Лозница през 2021 г. 

В Община Лозница през 2021г. са постъпили 17 заявления по Закона за достъп до обществена информация.Информация за управление на  права и законни интереси са поискани в 13  заявления , а за изразходване на публични средства са 4 броя.

Заявления по ЗДОИ от граждани са подадени 7 бр. , а от  неправителствени организации 10 броя.Няма заявления , които са оставени без разглеждане.Писмените заявления са 3 бр. ,  по електронна поща 10 бр. и чрез Платформата 4 броя.

За поисканата информация е издадено решение за предоставяне на информацията и няма нито един отказ или частичен ДОИ.

Всички заявления са получили отговор :веднага -6 бр. ;в 14-дневен срок – 10 бр. ; в законно установения срок след удължаването му – 1 бр.

Изготвил:

Секретар на Община Лозница: /п/

Г. Еминова


Анализ на заявленията По ЗДОИ в Община Лозница през 2020 г.