25.06.2024
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
Програма „Развитие на човешките ресурси“
ОБЩИНА ЛОЗНИЦА
Във връзка с изпълнение на проект № BG05SFPR002-2.002-044 „Укрепване на общинския капацитет в Община Лозница“, по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.002 „Укрепване на общинския капацитет” по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027
ОБЩИНА ЛОЗНИЦА ОБЯВЯВА Подбор на персонал за „Сътрудник социални дейности“
Цели на проекта:
Целта на проекта е да подкрепи реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на преходите към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет.
Предоставяне на интегрирана подкрепа на общините в изпълнението на правомощията им по Закона за социални услуги (ЗСУ), Закона за хора с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП), което ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението ни.
- Минимални изисквания за позиция: „Сътрудник социални дейности“
- Образователна степен: средно образование; с предимство са лица завършващи и/или завършили висше образование специалност: „Социални дейности“ и/или „Социална педагогика“.
- Професионален опит: несе изисква – наличието на доказан опит по специалността ще се счита за предимство.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- Професионална област: образование в областта на социалните дейности и/или хуманитарни науки (психология, педагогика, икономика, право), както и образование в областта на здравеопазването.
- Компютърни умения: компютърна грамотност – работа с текстообработващи компютърни програми Excel, Word .
- Познаване на нормативната уредба в областта на предоставяне на социални услуги;
- Професионален опит в областта на социалните, здравните или образователните дейност;
- Познания в спецификата на социалната работа с различни уязвими групи, както и мотивация за работа с тях.
Основни задължения:
- Информиране и консултиране на граждани и потребители на социални услуги, относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване и заплащане;
- Оказване на съдействие и консултиране на лицата за избор на подходяща/и за тях социална услуга/и;
- Изготвяне на предварителна оценка на потребностите от социални услуги на всеки потребител;
- Прилагане на ЗЛП при предоставяне на механизма „Лична помощ“;
- Прилагане на ЗХУ;
- Участие в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги.
- Документи за кандидатстване:
Заинтересованите кандидати следва да представят следните документи:
- Заявление – Приложение № 1;
- Автобиография, с подробно описание на изискуемите квалификации и опит – Приложение № 2.
- Декларация по чл. 107 от КТ – Приложение № 3;
- Декларация – Приложение № 4.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен и специалност.
- Копия от документите за придобита допълнителна квалификация (при наличие).
- Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит (при наличие).
- Етапи на подбора:
Етап 1: Документална проверка (селекция по документи);
Етап 2: Събеседване;
Етап 3: Класиране.
IV. Срок и начин на подаване на документи:
Подаването на заявлението и приложените документи към него се извършва всеки работен ден от 8.00 часа до 17.00 часа в сградата на община Лозница, Област Разград, гр. Лозница, ул. „Васил Левски” № 6, ет. 2, ст. № 201, в периода от 25.06.2024 г. до 27.06.2024 г. включително.
14.03.2023
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
Програма „Развитие на човешките ресурси“
ОБЩИНА ЛОЗНИЦА
Във връзка с изпълнение на проект № BG05SFPR002-2.002-044 „Укрепване на общинския капацитет в Община Лозница“, по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.002 „Укрепване на общинския капацитет” по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027
ОБЩИНА ЛОЗНИЦА ОБЯВЯВА
Подбор на персонал за
„Сътрудник социални дейности“
Цели на проекта:
Целта на проекта е да подкрепи реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на преходите към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет.
Предоставяне на интегрирана подкрепа на общините в изпълнението на правомощията им по Закона за социални услуги (ЗСУ), Закона за хора с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП), което ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението ни.
- Минимални изисквания за позиция: „Сътрудник социални дейности“
- Образователна степен: средно образование; с предимство са лица завършващи и/или завършили висше образование специалност: „Социални дейности“ и/или „Социална педагогика“.
- Професионален опит: несе изисква – наличието на доказан опит по специалността ще се счита за предимство.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- Професионална област: образование в областта на социалните дейности и/или хуманитарни науки (психология, педагогика, икономика, право), както и образование в областта на здравеопазването.
- Компютърни умения: компютърна грамотност – работа с текстообработващи компютърни програми Excel, Word .
- Познаване на нормативната уредба в областта на предоставяне на социални услуги;
- Професионален опит в областта на социалните, здравните или образователните дейност;
- Познания в спецификата на социалната работа с различни уязвими групи, както и мотивация за работа с тях.
Основни задължения:
- Информиране и консултиране на граждани и потребители на социални услуги, относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване и заплащане;
- Оказване на съдействие и консултиране на лицата за избор на подходяща/и за тях социална услуга/и;
- Изготвяне на предварителна оценка на потребностите от социални услуги на всеки потребител;
- Прилагане на ЗЛП при предоставяне на механизма „Лична помощ“;
- Прилагане на ЗХУ;
- Участие в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги.
- Документи за кандидатстване:
Заинтересованите кандидати следва да представят следните документи:
- Заявление – Приложение № 1;
- Автобиография, с подробно описание на изискуемите квалификации и опит – Приложение № 2.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен и специалност.
- Копия от документите за придобита допълнителна квалификация (при наличие).
- Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит (при наличие).
- Етапи на подбора:
Етап 1: Документална проверка (селекция по документи);
Етап 2: Събеседване;
Етап 3: Класиране.
IV. Срок и начин на подаване на документи:
Подаването на заявлението и приложените документи към него се извършва всеки работен ден от 8.00 часа до 17.00 часа в сградата на община Лозница, Област Разград, гр. Лозница, ул. „Васил Левски” № 6, ет. 2, ст. № 201, в периода от 15.03.2023 г. до 22.03.2023 г. включително.
20.02.2023
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
Програма „Развитие на човешките ресурси“
ОБЩИНА ЛОЗНИЦА
ПРОЕКТ BG05SFPR002-2.002-0044 „УКРЕПВАНЕ НА ОБЩИНСКИЯ КАПАЦИТЕТ В ОБЩИНА ЛОЗНИЦА“, ПО ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027 Г.
На 14.02.2023 г. кмета на община Лозница подписа Административен договор с Регистрационен номер BG05SFPR002-2.002-0044-C01, междуОбщина Лозница и Управляващия орган на Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027, за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, по процедура BG05SFPR002-2.002 „Укрепване на общинския капацитет“, Приоритет 2 „Социално включване и равни възможности“, за изпълнение на проект BG05SFPR002-2.002-0044 „Укрепване на общинския капацитет в община Лозница“, който е със срок за изпълнение от 24 месеца /01.03.2023 г. – 01.03.2025 г./.
Проектът е насочен към улесняване на прехода при въвеждане на нови механизми в системата от социални услуги, предоставящи се на територията на община Лозница, чрез създаване на ново работно място (фронт-офис), в изпълнение на правомощията на Община Лозница по Закона за социалните услуги, Закона за хора с увреждания и Закона за личната помощ, което ще позволи плавното въвеждане на реформи в областта на социалните услуги и личната помощ, и ще създаде предпоставки за предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи на населението.
Основна цел на проекта е да бъде подкрепено реформирането на социалните услуги, предоставящи се на територията на община Лозница, в изпълнение на задълженията и отговорностите по Закона за социалните услуги, Закона за хора с увреждания и Закона за личната помощ.
Специфични цели на проекта са:
– Гарантиране на качество и ефективност при осъществяване на дейностите по управление на социалните услуги;
– По-добра обществена информираност относно видовете социални услуги и условията за кандидатстване;
– Подпомагане работата на общинските служители, които са пряко ангажирани с управлението, организацията и предоставяне на конкретни социални услуги;
– По-голяма удовлетвореност на лицата, желаещи да ползват социални услуги, от гледна точна на правилното насочване към конкретна услуга, съобразно индивидуалните им потребности от подкрепа.
Дейностите предвидени в проект BG05SFPR002-2.002-0044 „Укрепване на общинския капацитет в община Лозница“ са насочени пряко към 9 служители на Община Лозница, които са ангажирани с: реализирането на политиките в социалната сфера на територията на общината; изпълнение на дейности за подкрепа на лицата за превенция и/или преодоляване на социалното изключване; реализиране на права и подобряване качеството на живот на потребителите, като се основават на социална работа и се предоставят съобразно желанието и личния избор на лицата; осъществяване на дейности в съответствие с новото законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, както следва:
– Служители от Община Лозница, които са пряко ангажирани с предоставянето на социалните услуги: Механизъм лична помощ, Национална програма „Асистентска подкрепа“; управителите на Център за настаняване от семеен тип – село Крояч и Център за социална рехабилитация и интеграция – гр. Лозница;
– „Сътрудник социални дейности“, който ще бъде назначен в рамките на проекта и ще подпомага работата на отговорните служители в посочените социални услуги.
Проект BG05SFPR002-2.002-0044 „Укрепване на общинския капацитет в община Лозница“ предвижда в Община Лозница да бъде разкрито работно място за длъжност: „Сътрудник социални дейности“, който ще има следните задължения и отговорности:
– да осъществява директна комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна социална услуга;
– да насочва заинтересованите лица към подходящата за тях социална услуга;
– да обработва първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата;
– да оказва административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна социална услуга.
Дейностите по проект BG05SFPR002-2.002-0044 „Укрепване на общинския капацитет в община Лозница“ са насочени към изграждането на капацитет в Община Лозница по прилагането на Закона за социалните услуги, Закона за хора с увреждания, както и по Закона за личната помощ и предоставяне на качествени и достъпни социални услуги на всички нуждаещи се лица.
Общата стойност на проекта е: 49 936,00 лв.
Очаквани резултати:
1. Наемане на нов служител на длъжност „Сътрудник социални дейности“.
2. Подпомагане на работата на служителите пряко ангажирани с предоставянето на съществуващите социални услуги в община Лозница.
3. Проведено обучение и супервизия на новоназначеното лице, и супервизия на общинските служители, осъществяващи дейности в областта на социалните услуги.